بهترین ایده ها برای طراحی اتاق لباس

داشتن یک اتاق لباس جادار و طراحی اتاق لباس کوچکی که شما را از کمد های کوچک و متعدد در جای جای خانه نجات دهد یک رویا نیست. برای یادگیری دیزاین اتاق لباس ما را دنبال کنید

بهترین ایده ها برای طراحی اتاق لباس

بهترین ایده ها برای طراحی اتاق لباس

چگونه اتاق لباس را دیزاین کنیم؟ ایده های طراحی اتاق لباس

داشتن یک اتاق لباس جادار و طراحی اتاق لباس کوچکی که شما را از کمد های کوچک و متعدد در جای جای خانه نجات دهد یک رویا نیست. اگر به دنبال دیزاین اتاق لباس در خانه ی خود هستید، این مقاله را دنبال کنید. به همراه تغییر سبک زندگی بسیاری از استاندارد های طراحی و دیزاین نیز تغییر می کنند، و اتاق لباس از فضاهای جدیدی است که نیاز به آن در خانه حس می شود.

با شنیدن نام اتاق لباس شاید اتاق های لباس لاکچری ستارگان هالیوود که عکس های آن را دیده اید به ذهنتان بیاید. اما اگر فضای کافی ندارید، داشتن اتاق لباس یک رویا نیست، بلکه هر کدام از کمد ها یا فضاهای بلا استفاده ی خانه ی شما می توانند تبدیل به اتاق لباس شوند.

اتاق لباس مدرن

اتاق لباس علاوه بر اینکه فضای اتاق یا خانه ی شما را لوکس می کند مزیت های زیادی نیز دارد. از جمله اینکه با داشتن اتاق لباس از آشفتگی و پراکندگی لباس های تمیز و کثیف در اتاق ها خلاص می شوید. به علاوه همیشه جای کافی برای آویز لباس هایتان به دور از گرد و غبار داخل خانه و نور آفتاب خواهید داشت که باعث سالم تر ماندن لباس های شما می شود.

اتاق لباس را در کجای خانه قرار دهیم؟

اتاق لباس که اسم آن در انگلیسی dressing room یا  walk-in closet است در کجای خانه قرار گیرد که مورد استفاده همه ی اعضای خانه باشد؟ یکی از مکان های جذاب برای تبدیل به اتاق لباس، داشتن کمدی بزرگ و یا فضایی نزدیک اتاق خواب ها است. اگر خوش شانس باشید و چنین اتاقی را نزدیک اتاق خواب هایتان داشته باشید، این مکان می تواند تبدیل به یک اتاق لباس فوق العاده شود.

نورپردازی مناسب در طراحی اتاق لباس

اگر بتوانید یک فضای مشخص مانند کمدی بزرگ را تبدیل به اتاق لباس کنید، در هزینه هایتان صرفه جویی زیادی می شود.  اما اگر در حال بازسازی اساسی هستید و می توانید با دست باز طراحی کنید، می توانید بخشی از خانه را با کمد هایتان ادغام کنید و درب جدایی برای آن در اتاق خوابتان قرار دهید. این کار باعث می شود که اتاق خواب شما شبیه به یک سوئیت مستقل شود.

اتاق لباس را کجا قرار دهیم

میز آرایش در اتاق لباس

در اتاقی که لباس ها و جواهرات شما وجود دارد، حتما به آرایش و پیرایش خود نیز خواهید پرداخت! معمولا اتاق لباس در فضاهایی بدون پنجره و فضاهای بلا استفاده ی خانه ساخته می شود. بنابراین اگر تصمیم دارید که یک کنسول آرایشی به اتاقتان اضافه کنید، باید دور آینه را به خوبی نور پردازی کنید.

قرار دادن میز توالت در اتاق لباس

برای استفاده ی بهینه از فضاهای اتاق لباس، می توانید میز آرایش را بر روی دراورها تعبیه کنید. دراور ها هم فضای خوبی برای قرار دادن لوازم آرایشی در کشو ها به شما می دهند و هم از فضای خالی بالایشان می توانید استفاده ای مفید داشته باشید.

رختکن در اتاق لباس

اگر از طراحی شیشه ای و مدرن اتاق لباس استفاده می کنید، داشتن رختکن در اتاق لباس برایتان الزامی می شود. با قراردادن درب های کشویی برای رختکن می توانید از فضا استفاده ی بهتری بکنید. اگر درب رختکن را آینه ای کنید، علاوه بر رختکن یک آینه ی قدی مناسب نیز خواهید داشت.

اگر فضای کافی برای ایجاد رختکن ندارید، می توانید با تعبیه پرده ی کرکره ای این فضا را ایجاد کنید. در اینصورت زمانی که احتیاجی به رختکن نیست با جمع کردن پرده کسی متوجه وجود آن نخواهد شد.

قرار دادن رختکن و آینه در اتاق لباس

قبل از طراحی اتاق لباس، فضاهایی را که به آن ها احتیاج دارید را مشخص کنید

قبل از اینکه خودتان را با دیدن ایده های طراحی فراوان و انواع کمد ها و دراورها و دیزاین ها سردرگم کنید، به این فکر کنید که دقیقا چه نیاز هایی دارید. نیازهای خود را دسته بندی کنید و ببینید که حجم لباس های شما چه قدر است؟ چه میزان از لباس های شما نیاز به آویز دارند و چه قدر به کشو نیاز دارید؟ آیا رختکن و میز آرایش در اتاق لباس برای شما لازم است یا می توانید آن ها را به اتاق خواب انتقال دهید؟ فضایی که برای نگهداری کفش ها نیاز دارید چه قدر است و با چه ابعادی باید این فضاها را تعبیه کنید؟ و فضایی که برای لباس هایی با استفاده ی کمتر نیاز دارید، مانند لباس های شنا، کوه نوردی و ... را در کجا باید قرار دهید. همچنین در نظر گرفتن فضاهای کوچک برای اکسسوری ها، از جمله عینک، کمربند، کراوات و جواهرات را فراموش نکنید.

اتاق لباس روباز

فکر کردن به همه ی این موارد دید بازتری در انتخاب به شما خواهد داد. همچنین باعث می شود که آپشن های اضافی شما را سردرگم نکند و فقط آنچه که لازم دارید را انتخاب کنید.

جای اکسسوری در اتاق لباس

فضای آویز شلوار در کمد های اتاق لباس

فضای لازم برای کفش ها در اتاق لباس

طراحی اتاق لباس کوچک

بعد از اینکه ایده های خود را مشخص کردید و متوجه شدید که چه فضاهایی نیاز دارید، چالش شما تعبیه همه ی این فضاها در یک اتاق لباس کوچک خواهد بود. روش های بسیاری وجود دارد که به شما کمک می کند حداکثر استفاده را از فضایی که دارید ببرید. برای سفارش کمد های اتاق لباس عجله نکنید و به خوبی مدل کمد های مختلف را بررسی کنید. شرکت های اسکاندیاوی لوازم خانگی طراحی های بسیار خوبی در این زمینه انجام داده اند که نمونه هایی از آن ها را در اینجا آورده ایم.

 

اتاق لباس کوچک

سعی کنید از مبلمان و کمد های چند منظوره استفاده کنید و تمام فضاهای زیر مبل ها را برای جای دادن وسایلتان استفاده کنید.  حتی می توانید فضای زیر سقف های شیب دار را برای انبار وسایلتان استفاده کنید. به این ترتیب خیلی از فضاهای فراموش شده با استفاده از مبلمان و کمد های متفاوت می توانند به شکلی مفید استفاده شوند و بیش از آنکه فکرش را کنید برای وسایل و لباس هایتان فضا خواهید داشت.

اتاق لباس در فضای خیلی کوچک

اتاق لباس در خانه های کوچک

شاید تصور کنید که اتاق لباس تنها برای خانه های بزرگ و دارای اتاق های اضافی است! اما سخت در اشتباهید، زیرا می توانید با خلاقیت خود از هر فضای کوچکی استفاده کنید. اگر اتاقی ندارید که آن را به اتاق خوابتان پیوند کنید و یا حتی کمد بزرگی در خانه ی شما وجود ندارد، می توانید از فضاهای گوشه و کنار اتاق ها استفاده کنید و آن ها را به راحتی تبدیل به اتاق لباس کنید.

مخصوصا اگر مستاجر هستید این روش خیلی به کار شما می آید. در بخشی از خانه که آن را به عنوان اتاق لباس انتخاب می کنید می توانید قسمت پایین را با قفسه ها و دراورها بپوشانید و در قسمت بالا فضایی برای آویز لباس تعبیه کنید. کنار این بخش می تواند میز توالت و آینه قرار بگیرد تا تکمیل کننده ی اتاق لباس شما باشد.

اگر فکر می کنید که این اتاق لباس جلوه ی زیبایی ندارد می توانید با یک پرده، یک پارتیشن های کرکره ای آن را بپوشانید و از اتاق جدا کنید بدون اینکه کسی متوجه اتاق لباس مخفی شما شود.

اتاق لباس در خانه های کوچک

نظرات

نظر خود را بیان کنید :

بهترین ایده ها برای طراحی اتاق لباس
ابوالفضل
1400/01/24

سلام
ممنون می شم تصاویر بیشتری از نمونه های اتاق لباس برای خونه و آپارتمان با متراژ کم نیز به مقاله خوبتون اضافه کنید.

بهترین ایده ها برای طراحی اتاق لباس
گروه تارامید
1400/01/24

سلام، خیلی ممنون از پیشنهاد خوبتون حتما اضافه میشه

آخرین مطالب

طراحی صنعتی
24 آبان 1400
پل معلق
8 مهر 1400